marți, 23 februarie 2010

De ce Romania este, totusi, o tara de……

….ce vreti voi. Dar in primul rand o tara murdara. Si cand spun asta nu ma gandesc numai la mormanele de pet-uri, pungi de plastic si alte “oratanii” imprastiate peste tot, din creierii muntilor si pana in largul marii, ci am in vedere aspecte si mai oripilante care reusesc sa te trezeasca dis-de-dimineata mai ceva decat cel mai tare espresso.
Un exemplu foarte bun, desi gretos, este drumul parcurs dimineata de la iesirea din bloc pana la masina parcata arareori la scara. Cu siguranta aceasta ar putea deveni o proba de olimpiada (dar nu mi-e clar la care dintre olimpiade s-ar incadra: de iarna sau de vara….poate la ambele): slalomul printre fecale de caine.
N-as vrea sa fiu gresit inteleasa, iubesc cainii si chiar nu am nimic cu bietele animale. Cu stapanii am eu ce am. Majoritatea acestora ar merita nu numai niste amenzi usturatoare, care cu siguranta nu i-ar lecui de obiceiurile proaste, ci efectiv sa efectueze munca in folosul comunitatii la curatarea trotuarelor. Ba as mai merge mai departe: toti cei care isi lasa patrupezii sa se usureze pe trotuare ar trebui sa treaca printr-un ritual de “purificare”, asemanator cu o celebra scena din “Slumdog Millionaire”. Sa vada si dumnealor cum este sa-ti incepi fiecare dimineata intr-o hazna.
Si ma mai mir uneori de ce-mi merge aiurea toata ziua. Pai nu zice romanul ca “ziua buna se cunoaste de dimineata”? q.e.d.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu